Voorleesweek.

Er kwamen veel (groot)ouders voorlezen waarvoor dank.

We genoten van iedere stijl,

ieders verhaal verdient een pluim.

We slorpten de taal op...






































Ook konden we genieten van verhalen door de leerkrachten.
Masked readers :
samen met de eendjes konden we 6 verhalen beluisteren
verteld door duo's van het team.
Wie herkende de stemmen ?
Tijdens hoekenwerk speelden de verhalen verder.







Er werd ook in elke pauze voorgelezen door juffen en ouders.
Je kon kiezen wanneer je wilde gaan luisteren.
De leesbubbel is ook over de middag toegankelijk voor de kinderen
om er in rust te lezen.


Esmée bracht een speciaal boek mee.

Welke instrumenten hebben wij in de klas ?
Waar kan je muziek leren spelen ?
Hoe bespeel je een instrument ?









Ook geluidenboekjes met muziekfragmenten uit een concert.


We filmden ons forum en stuurden het door naar de ouders.

We konden ook verhalen beluisteren op de tablets.





De kikkers werden regelmatig verdeeld over de klassen
omdat hun juf ziek was.
We vonden het wel leuk
om samen te spelen en leerden ook veel van elkaar.
Het vroeg soms wat buigkracht...



Wat kan je doen met deze staafjes ?














Wie kan letters uit zijn naam herkennen in de afdruk ?
Wie vindt letters die bedolven werden ?




Renée had een bijzondere belevenis.


Fijne motoriek : steekparels.
Neem dezelfde kleur.





We krikken het puzzelniveau wat op.
Wie gaat door de leerkuil ?










Vilten bolletjes laten rollen met de rollende 'r'.



Leah bracht plasticine mee.
We rollen ze tot snoepjes : bolletjes en worstjes.



Hoe maak je een afdruk met deegrollen ?



We gaan volgende week naar de markt.
Iedereen bracht een euro mee 
om dan groenten te kunnen kopen.

Renée heeft hetzelfde dinotelspel als in de klas.
Zie jij hetzelfde cijfer ?
En kan je ook tellen tot 10 ?






Otto bracht een aangepaste kassa mee.
Hij kon ook al tellen tot 10.😉


We speelden eerst nog in de winkel van vorige week.



In de namiddag bouwden we de winkel om 
tot een groenten- en fruitkraam.
Wat zijn groenten ?
Wat is fruit ?
Welke aten we al eens bij fruitboertje ?
Hoe zorg je er voor dat het overzichtelijk uitgestald wordt ?
Samen overleggen.
We beperken het tot 10 soorten.


De Sint loert al om de hoek.
En ja, we zullen ook wat meer fruit en groenten moeten eten
met al dat zoets...









Goed bezig !😊
De winkel is uitverkocht !

Komt de Sint op een blauw paard ?
Of welk paardje zou jij hem geven ?


We verzorgen paardjes.





Stokpaardjes kwamen van stal.


Parcours bouwen.


We voegen een speelelement toe aan de vilten bolletjes.
De Sint legt snoepjes in de huizen...



We volgen de tijdslijn.
Hoeveel keer nog slapen eer de Sint komt ?

We zetten ons slofje klaar...





































Reacties

Populaire posts van deze blog

Eerste schoolweek...

14/11 Buitendag met de eendjes : zoektocht naar cijfers in de buurt, Wildebras en werken in onze tuin.

verder deze week...